پایگاه خبری تحلیلی پهمدان نیوز

بروزترین اطلاعات و تاریخچه پهمدان

پایگاه خبری تحلیلی پهمدان نیوز

بروزترین اطلاعات و تاریخچه پهمدان

پایگاه خبری تحلیلی پهمدان نیوز
این وبلاگ توسط جوانان پهمدانی طراحی شده و بروزترین اخبار پهمدان را شامل می شود و سعی بر این دارد که پهمدان را در سطح ملی معرفی نماید.
پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
۰۸ تیر ۹۴ ، ۱۸:۵۹

پیر مکتب قرآن

کربلایی ملا غلامحسن ملاپور متولد سال 1303 بوده و اهل و ساکن روستای قاضی محله پهمدان است.

پدر بزرگ ایشان ملا احمد و پدرشان میرزا علی ایشان را تشویق به یاد گرفتن قرآن نمودند.

ایشان اکثر عمر خویش را در محضر قرآن گذرانیده و از استادان قرآن محل بوده و هست.

کربلایی ملاپور سه کلاس در نظام قدیم درس خوانده اند و خواندن قرآن را از همان اوایل مکتب و در سن 7 سالگی آغاز کردند.

ایشان قرآن را نزد دو نفر از عالمان قدیم که یکی مشهدی محمد آقا صفرزاده که کدخدا محل هم بوده و دیگری حاج آقا طالقانی که سالانه چند ماهی را از قم به پهمدان می آمد و تبلیغ دین میکرد آموخته اند.

ملا غلامحسن ملاپور از هم دوره های خود میر عیسی عاشوری را نام برده که هنوز هم در قید حیات است و اهل روستای اکبرآباد میباشد.

ملا غلامحسن سالهای طولانی دبیر مکتب خانه در پهمدان بوده و تقریبا همه افرادی که اکنون در محل هستند قرآن را نزد ایشان آموخته اند به طوریکه از جوان 30 ساله تا پیر مرد 70 ساله امروزه هم از مکتب و درس این انسان شریف صحبت به میان می آورند.

نکته قابل توجه در اینجاست که کلاس های ایشان همه به صورت رایگان بوده و فقط در جهت ترویج یادگیری قرآن قدم بر میداشته اند.

به گفته ملا ایشان حدود 40 بار به مشهد مقدس سفر کردند که در سال های دور در آنجا و در جمع قاریان قرآن در ختم های گروهی قرائت داشته اند.

ملا میگوید : در هر جمعه سوره مبارکه جمعه را میخوانم و این سوره را به همراه اکثر سوره های جزء 30 حفظ هستم گرچه ما در این ختم های قرآن میبینیم که ملا اواسط قرآن را هم اکثرا از حفظ میخوانند و این نشان از استعداد بالای ایشان دارد.

از معجزات قرآن نسبت به ایشان همین بس که ایشان در سن 91 سالگی بدون عینک قرآن میخوانند و حدیثی که میگوید قرآن نور چشم را زیاد میکند علنا به ما نشان داده است.

ملا غلامحسن ملاپور میگوید : من هرچه دارم از قرآن دارم هر چه دارم از دوازده امام و چهارده معصوم مخصوصا امام رضا (ع) دارم.

ایشان در هر ماه مبارک رمضان 5 ختم قرآن میکند که در نوع خود جالب توجه است در الباقی سال هم ختم های فراوانی دارند و در پهمدان و محل های اطراف بنابر رسوم برجا نهاده شده پس از فوت هر شخص از ایشان دعوت به عمل آمده که تا مراسم سوم شخص قرآن برای آن مرحوم قرائت کند.

ملا در این سن بدون عینک قرآن میخواند و هر قرآنی اعم از خط نسخ و عثمان طه و ... را سلیس و روان و دلنشین قرائت میکند و در ختم قرآن امسال مسجد جامع پهمدان یکی از قاریان است که صحیح خوانی آن هم بدون عینک مورد توجه خاص و عام قرار گرفته است.

در زیر تصاویر ایشان هنگام قرائت قرآن در ختم قرآن گروهی ماه مبارک رمضان امسال را مشاهده میکنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۸
حامی ولایت

نظرات  (۱)

سلام
با تبادل لینک هوشمند موافقی
اگه موافقی یه سر به
gish.rozblog.com
بزن
منتظر حضور شما هستیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">